Както потребителските страсти са разнообразни, така и реалността налага всеки да намери своята финансова рецепта.
Безспорно, хаотичното пазаруване се отразява не само върху дебелината на личния портфейл, а и върху чистотата на общия ни дом – Земята.
Изчислено е, че само за ден без покупки, биха се спестили 900 милиона полиетиленови торбички, за направата на които се изразходват 6 милиарда литра петрол.
Идеята за еднодневен шопинг бойкот е на канадския художник Тед Дейв, а първото отбелязване на този ден е през 1992 година.
Скоро след това се присъединяват Великобритания, Израел, Австрия, Германия, Нова Зеландия, Норвегия и др.
Психолозите смятат, че тези, които са ненаситни в купуването на още и още, всъщност отчаяно се опитват да запълнят своето усещане за празнота.
И МОЛ-ът се явява, като заместител на смислените, истински ценности. Искането да се притежават и пазаруват още и още… вещи, не би могло да запълни тази празнота.
Специалистите наричат това състояние- ониомания, т.е. болезнено влечение към стоки и покупки. А какво се случва, когато това болезнено влечение не може да бъде удовлетворено? Всъщност, би могло да се стигне до пристрастяване и зависимост.
Днес в над 60 страни по света се отбелязва като Международен ден без покупки.
Целта на инициативата е всеки да се замисли за разумния си избор– дали това, което купува наистина му е необходимо!